UTSTILLINGER

MØTER

Vinterutstillingen varte fra desember 2023 til januar 2024.

Utstillingen besto av verker fra Kunstforeningingens samling i møter med kunstverk fra aktive medlemmer i kunstforeningen.

En titt på utstillingen som var:

Her vises møter mellom landskap og teknikk. Tresnittet til venstre er utført av Lars Cristian Istad og har tittelen «Utsyn», mens de to akvarellmaleriene «Vinter i fjellet» og «Mot lysere tider» er utført av Anne Rødal. Alle tre verkene er til salgs.

Tre vidt forskjellige uttrykk møtes i denne trioen som forenes i fargeklang. Til venstre henger «Residuum» laget av Vania Cunha, i midten «En anelse høst» av Maria Sandsmark og til høyre «Figur i svart» (1961) av Gunnar Haukebø.

Molde-by bebyggelse fra ulike ståsted. Her illustrert ved oljemaleriet «Vinter» fra 1984 malt av Per Jølting og «Storgata» utført med pastellkritt av Arild Frisnes.

Jord møter himmel – «Life» av Eilin Midtbø og «Steinlandskap» av Gunnar Haukebø. Begge verk er i store format. Det første er til salgs og det andre er fra arkivet.

Møter i blått mot abstrakt. Her ser vi til venstre Gunnar Haukebø sitt oljemaleri «Blå kveld» fra 1960 sammen med Britt Westhagen Hagen sitt akrylmaleri «Blåmenn i veggen», til høyre.

Store oppdelte fargeflater er noe disse to maleriene har til felles og der de møtes. «Meze» til venstre er en akvarell til salgs, malt av Ragna M Kvernberg, mens maleriet «Hus ved kysten» er fra arkivet og signert Per Harald Hansen (1985)

Fargesterke og kvadratiske møter vises her mellom Arne Waskes maleri «Hold my hand protect me from the frost» fra arkivet, og Per Olav Bergems to malerier «Overgivelse mellom stål og fløyel» og «Kurve i praktisk problem». De siste to verkene er til salgs